Weekendje Pilanesberg en olifantensafari - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Lysanne Moonen - WaarBenJij.nu Weekendje Pilanesberg en olifantensafari - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Lysanne Moonen - WaarBenJij.nu

Weekendje Pilanesberg en olifantensafari

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

18 November 2013 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Helaas hebben we nog steeds geen wifi op de universiteit. De foto's en nieuwe blog kan ik helaas niet plaatsen. Nog maar een week en dan zit het avontuur er al weer op, de tijd vliegt voorbij. Mochten we niet voor thuiskomst wifi hebben, dan zal ik jullie bij thuiskomst uptodate van de afgelopen twee weken.

Hallo lieve bloglezers,

Hier weer even een blog van mijn belevenissen van de afgelopen dagen.

Afgelopen woensdag hadden we een videoconferentie met de Evaton West werkgroep en de directeur van Korein. In een chique ruimte, grote stoelen, al kijkend naar een groot scherm, hadden we een interessante en fijne vergadering. Het was fijn om te horen hoe zij erover denken en hun mening te horen.

Afgelopen donderdag vertrokken we met heel veel zin, na een werkmeting met Alice naar Pilanesberg. Dit is een safarigebied, 3,5 uur rijden hier vandaan. Eenmaal aangekomen in ons hotel met zwembad, regendouche, grote bedden met veel kussens, werden we verwelkomd met heerlijke koekjes en een lekker drankje. ’s Avonds reden we na een verfrissende duik naar Sun City, de Los Angeles van Zuid-Afrika. Wat een luxe! Na wat rond te hebben gekeken, aten we in een prachtig restaurant met uitzicht op de natuur en een groot zwembad.

Op de terugweg kregen we alleen problemen met het automatische autoraam, deze wilde niet meer sluiten. Dit zorgde voor een verkoelend windje en een lichte stress. De volgende morgen maar meteen het autoverhuurbedrijf gebeld en konden we in Rustenburg onze auto omruilen. Na een mooie route van een uur kwamen we aan bij het autobedrijf. De man van het autobedrijf stapte in de auto, keek even rond en drukte toen op een knopje waardoor het raam weer omhoog ging. Wij stonden met z’n vieren vol verbazing te kijken naar dit wonder. Er werd ons even uitgelegd dat er bij de kant van de bestuurder een kindervergrendeling zat voor de ramen. Oeps… Na een paar uur vertraging konden we eindelijk naar Pilanesberg om te beginnen aan onze safaritocht. We gingen eerst zelf rondrijden en kwamen hertjes, zebra’s, zwijntjes en neushoorns tegen ….en ook hebben we een leeuw zien slapen onder een boom. We zagen ook nog een grote brand in de bergen waardoor we toch maar zijn omgedraaid om dit te melden. We kwamen er achter dat de bosbrand 2 dagen geleden was gestart door een blikseminslag. Door de grote droogte van de laatste 2 jaar is er geen bluswater. Bovendien is brand goed om het oude gras en takken weg te branden door nieuwe zaden de kans te geven om te groeien. Rond de avond gingen we mee met een game drive. Prachtig! We zagen wederom verschillende dieren o.a. giraffes, nijlpaard en grote groep olifanten, die op een gegeven moment wel heel dichtbij kwamen…. Waardoor wij met volle vaart wegreden.

Zaterdag hebben we door de natuur van Pilanesberg gereden en genoten van het mooie landschap en de dieren. Een van ons riep op een gegeven moment vol enthousiasme en blijdschap Holyf*ckers een cheeta, tja helaas het was een boompje... Dit zorgde voor veel hilariteit en gedurende de afgelopen dagen is ze er nog vaak op gewezen.

Zondag werd ik met een kriebel in mijn buik wakker. Om 9 uur werden we met een jeep opgehaald bij Sun City en bracht een Ranger ons naar de olifanten. We gingen op olifantensafari!!! Een geweldige ervaring, die ik nooit meer ga vergeten. Na de olifantensafari, de olifanten gevoerd en gezien hoe ze fijn aan het spelen waren in het water, was het tijd om terug te keren naar Vanderbijlpark. De planning was om in Vanderbijlpark nog boodschappen te doen, we hadden tenslotte legen kastjes. Helaas stonden we aan gesloten deuren, we waren te laat. Dan maar een lekker hapje eten bij de Spur en natuurlijk konden we het niet laten om geen toetje te nemen. Deze zijn daar overheerlijk!

De laatste 2 weken zijn vandaag ingegaan. Wat gaat de tijd toch snel, al 5 weken ben ik hier. Ik kan me nu niet voorstellen dat ik over 2 weken met een dikke winterjas, sjaal en handschoenen rondloop en nog een paar dagen van het Sinterklaasgeruis mag meemaken. Hier is alles al weken in de kerstsfeer, erg raar om dit te zien met 35 graden. Voordat het zover is eerst nog even genieten van de warme temperatuurt, het Afrikaanse landschap & cultuur en de lieve kinderen en mensen.

Liefs Lysanne

• 18 November 2013 - 21:08

Mam & Pap:

Lieve Lysanne wat weer een mooie blog en wat hebben jullie het geweldig gehad het afgelopen weekend. Het verhaal van de auto is natuurlijk hilarisch wat zullen jullie in een deuk hebben gelegen.
    Wat een avontuur zo'n safari wie kan nu zeggen dat hij op een olifant heeft gezeten. wat een geweldige foto prachtig!!!!!!!!!
    Wat beleven jullie toch veel en dat allemaal in 7 weken tijd!!!!!!!!!
    Met 35 graden kerst daar kan ik ook niks bij voorstellen ze zullen in ieder geval geen glühwein drinken.
    Lege kastjes is niet zo erg na al dat lekkere eten van de afgelopen dagen dan is een dagje lijnen ook prima.
    Geniet nog met volle teugen van je laatste weekjes want voor je het weet zit je weer hier in het koude kikkerlandje.
    Veel liefs mam en pap en een pootje van Jessy.

• 24 November 2013 - 17:47

Jolanda Smulders:

Hi meiden! Ik las net jullie e-mail, wat jammer dat ik jullie mailtjes de afgelopen weken niet heb ontvangen! Gelukkig schrijven jullie deze blogs zodat ik toch een beetje op de hoogte ben en blijf! Gaaf hoor, zo'n safari! En die foto's: wauw! Wat maken jullie toch veel mee.
    Het einde is inderdaad bijna in zicht, dus: GENIET ze en tot snel!
    Groetjes Jolanda